INNOWACJE internet

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać
Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia

Data publikacji: 2020-10-16, 01:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: WeTalk nauczy Polaków rozmawiać
Kategoria: Internet, INNOWACJE

Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia WeTalk.

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać Internet, INNOWACJE - Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia WeTalk.

WeTalk nauczy Polaków rozmawiać

Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia WeTalk. 

Rewolucja w pracy z polskimi pacjentami

W Polsce ruszył serwis pomocy psychologicznej online WeTalk. Wyróżnia go nowatorskie podejście do pomocy psychologicznej, niestosowane do tej pory w kraju. 

„Śledziliśmy trendy w pomaganiu i myśleliśmy o tym, jak w Polsce traktowane jest korzystanie z pomocy psychologicznej ile w tym jest stereotypów, barier i ostrożności. Zobaczyliśmy wtedy, że w niektórych krajach udało się dotrzeć do dużej liczby osób, które zdecydowały się skorzystać z pomocy. Bardzo mało osób w Polsce decyduje się na wizytę w gabinecie: lęk przed zaszufladkowaniem ich do grupy słabych, niezaradnych lub wręcz „wariatów” oraz niepewność czy ich problem na wstępnym etapie nie był zbyt błahy by zawracać głowę specjaliście. Chcieliśmy stworzyć portal, który byłby profesjonalną i bezpieczną przestrzenią do pierwszego, dobrego kontaktu z psychologiem/psychoterapeutą. Tak powstał pomysł na portal WeTalk i nasze motto, że o każdym problemie warto rozmawiać.” Opowiada Grzegorz Dąbrowski, psycholog i współtwórca WeTalk.

Czym jest tekstowa pomoc psychologiczna?

Dzięki połączeniu kompetencji psychologów i psychoterapeutów z możliwościami nowych technologii, pomoc psychologiczną można otrzymać na wiele sposobów. Jednym z nich jest formuła tekstowej pracy z klientem. Nowatorskie podejście tekstowej pomocy psychologicznej online polega na wykorzystaniu asynchronicznej wymiany wiadomości tekstowych jako bazy relacji terapeutycznej. Istotą jest budowanie poczucia bezpieczeństwa, zrozumienia, akceptacji w oparciu o częstość i regularność kontaktu z pacjentem. W praktyce osoba potrzebująca wsparcia wybranego przez siebie specjalisty może w każdym momencie wyciągnąć smartfon i napisać, co w tej chwili czuje, niezależnie czy znajduje się sama w domu, jedzie pociągiem, czy wróciła do swojego biurka po ciężkim zebraniu w pracy. Tekstowa pomoc psychologiczna nie konkuruje, ani nie neguje tradycyjnych form budowania relacji terapeutycznej. Badania naukowe wprost wskazują na skuteczność terapii asynchronicznej. Jest ona akceptowalnym i klinicznie korzystnym medium dla osób cierpiących na różne zaburzenia psychiczne (Hull TD, Mahan A Study of Asynchronous Mobile-Enabled SMS Text Psychotherapy).

A to już wiesz?  Od nawyków z czasu lockdownu po nowy sposób życia

Bibianna Muszyńska-Czerewkiewicz, psycholog i współtwórczyni WeTalk mówi, że: „Zgłaszają się do nas osoby doświadczające lęków, potrzebujące wsparcia w sytuacji rozstania, zmagające się z depresją, ale także takie, które chcą skonsultować swoje wątpliwości – czasami dotyczące ich bliskich – z fachowcem.” Stanowczo jednak podkreśla, że taka forma pomocy nie jest wystarczająca dla osób z poważnymi problemami zdrowotnymi: „Zaznaczamy, że WeTalk nie jest platformą pomagającą osobom w ostrych kryzysach o charakterze samobójczym ani czynnej psychozie.”

Zbiór badań i raportów na temat zdalnej pomocy psychologicznej: https://cutt.ly/raport_WeTalk

Trend z zachodu

American Hospital Association podało, że nastąpił olbrzymi wzrost tzw. teleopieki medycznej z 35% w roku 2010 do 76% w roku 2020. Szacuje się, że obecnie istnieje ponad 20 000 aplikacji na urządzenia mobilne z zakresu zdrowia psychicznego. Pomoc psychologiczna on-line rozwija się w świecie bardzo dynamicznie. W wielu krajach, między innymi Europy zachodniej terapia on-line jest od dawna refundowana przez państwo. Najsilniej ta forma pomocy jest rozwinięta w Stanach Zjednoczonych, gdzie tekstowa pomoc psychologiczna jest refundowana przez większość towarzystw ubezpieczeniowych a portale posiadają dużą liczbę użytkowników oraz licencjonowanych psychoterapeutów. Przeprowadzanych jest wiele badań potwierdzających skuteczność pomocy on-line. 

Grzegorz Dąbrowski wskazuje: „Niektóre autorytety w dziedzinie psychoterapii mówią nawet o większej otwartości pacjenta ze względu na anonimowość i zawiązywania relacji terapeutycznej o nie mniejszej sile niż ta w gabinecie stacjonarnym. Jednym z takich badaczy jest znany brytyjski psychoterapeuta, profesor Uniwersytetu w Roehampton – Mick Cooper, który wygłosił w tym temacie wykład na konferencji Momenty Zmiany w maju 2019 roku w Centrum Nauki Kopernik.”

Terapia w czasach koronawirusa

Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich domów, edukacji, firm. Stworzyła zupełnie nowe warunki codziennego funkcjonowania. Ludzki umysł musiał przyzwyczaić się do nowych bodźców, wyzwań, ograniczeń. Bardzo szybko znalazło to odbicie w polskim społeczeństwie uwypuklając problem samotności, relacji w rodzinie, trudności w pogodzeniu obowiązków zawodowych z rytmem funkcjonowania domu. Zdalna pomoc psychologiczna okazała się być rozwiązaniem w czasach momentach kryzysu. Mianem kryzysu określamy sytuację trudną, nagłą, niespodziewaną, czasem tragiczną lub krytyczną, ale zawsze wymagającą od pacjenta nowych umiejętności lub zasobów psychicznych dotąd niepotrzebnych. Kluczem jest rozmowa z zaufanym specjalistą (psychologiem, terapeutą, coachem). Czasem bywa opisem sytuacji czy problemu, innym razem wymianą wolnych skojarzeń na temat poruszanych wcześniej spraw, lub też odniesieniem do wypowiedzi drugiej strony. Dokładnie tak samo funkcjonuje rozmowa w tradycyjnej terapii. W przypadku terapii tekstowej online użytkownik może pisać do terapeuty zawsze wtedy, gdy poczuje taką potrzebę, a terapeuta odpowiada na jego wiadomości co najmniej raz dziennie. Klient może wysyłać wiadomości nieograniczone pod względem objętości, ilości czy częstości, może dzielić się wszystkim, co uzna za istotne, w dogodnych warunkach i czasie. Służy to budowaniu relacji. Zwiększa się otwartość i poczucie bezpieczeństwa w kontakcie ze specjalistą, szczególnie w sytuacjach związanych z izolacją.

A to już wiesz?  Wirtualna rzeczywistość o kilkaset procent skróci czas tworzenia prototypów urządzeń. Coraz bardziej zaawansowane i skutecznie są też szkolenia VR

WeTalk to wygodna, dopasowana do potrzeb pacjenta i w pełni bezpieczna forma pomocy psychologicznej,  psychoterapii oraz coachingu. Bazuje na codziennej wymianie wiadomości tekstowych, ale umożliwia też wysyłanie wiadomości audio oraz prowadzenie wideo rozmów na żywo z wybranym specjalistą.
 

Biuro prasowe:

Dominika Maliszewska| +48 506 564 182| [email protected]

Materiały dla mediów: www.porozmawiajznami.eu

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
WeTalk nauczy Polaków rozmawiać Internet, INNOWACJE - Możliwość pracy z dopasowanym specjalistą przez całą dobę. Łamanie stereotypów na temat pomocy psychologicznej. Szansa dla osób nieśmiałych i wykluczonych. Grupa polskich psychologów-innowatorów przeciera szlaki dla tekstowej pomocy psychologicznej i uruchamia WeTalk.
Hashtagi: #Internet #INNOWACJE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy